dinsdag 4 maart 2008

Ding 1 - Web 2.0 ervaringen

Met sommige web 2.0 dingen heb ik al heel wat ervaring, met andere niet of nauwelijks. Als ik het gevoel heb dat ik er wat aan heb, hetzij privé, hetzij voor mijn werk, dan maak ik er wel gebruik van in voorkomende gevallen.

Chatten is zo'n voorbeeld. Ik maak er wel gebruik van, privé niet zoveel. Met collega's wel geprobeerd, maar dat bleef tot een kleine groep beperkt.
Ook heb ik wel documenten gedeeld, maar daar geldt hetzelfde voor. Soms viel het met name niet mee om anderen te laten zien dat het veel voordelen kan hebben.
Foto's delen via internet is heel handig. Versturen via email werkt niet zo handig, maar een presentatie maken en die delen is een verdraaid handige toepassing.
RSS heb ik mee gewerkt, maar de laatste keer dat ik Feedreader heb opgestart is al weer een hele poos geleden. Pakken we wel weer op tijdens deze cursus, we zullen eens zien wat dat voor nieuwe inzichten oplevert.
Wiki's maken? Nooit gedaan. Deventer werkt er nu mee, ik zal eens vragen naar de ervaringen daar.
Hyves? Ik heb me aangemeld, ik heb ook een aantal vrienden. Maar als ik gekrabbeld of getikt wordt, dan is het: help, hoe werkt dat ook al weer?

Als de drang er maar is om iets te doen, soms van binnen uit, soms opgelegd omdat anderen me stimuleren: meestal kom ik er dan wel uit.
Maar 't kan ook gebeuren dat je met iets bezig gaat en denkt "dit wordt het helemaal", terwijl dan na verloop van tijd blijkt dat het op dat moment toch minder bij me past dan ik gedacht had.

Prachtig toch om dit al lerende en ontdekkende nog eens langs te lopen en met elkaar deze reis te ondernemen?! En nu moet ik ook nog met een Ipod om leren gaan!

groeten van Hardaja

5 opmerkingen:

Nazdrave1970 zei

Hallo Jan,

Leuke stukjes op je log... enne ... met die gadgets... valt best mee... als ik binnenkort weer even langs kom voor de aquabrowser help ik je wel even ... hoewel ... tegen die tijd ben je er vast al wel uit!

Marina Noordegraaf .... zei

Soms komt van moeten willen :-)
Veel plezier met de dingen!

Rob Coers zei

Je hebt in het verleden al heel wat besnuffeld, zo te zien. Wat met 23D wel fijn is, is dat je jezelf er even toe dwingt om alles toch wat intenser te bekijken en je even onder te dompelen in wat al die miljoenen gebruikers van al die diensten nu motiveert.
En het werken met "de iPod" kan je nog uitstellen... het is namelijk geen iPod :-)

Witbreukbiebgrrl zei

Hoi Hardaja,

Je schrijft leuk op je blog :)Ik lees dat je ook op Hyves zit. Ga zo even kijken. Wat het chatten betreft, heb je gelijk. Er is zelden iemand online...

Succes met de 23 dingen en groeten van Witbreukbiebgrrl

steenwijk23 zei

hhe Hardaja

je was zo leuk begonnen!
ik ben benieuwd naar je verdere posts