woensdag 14 januari 2009

Afsluiting 23 dingen

Blue A Wood Scrabble Tile F s Plywood Capital Letter L (Eastham, MA) U letter i t37 I n gg



Er zijn al veel mensen die de cursus 23 dingen hebben afgerond, er zijn er ook nog een paar die bijna zover zijn. Succes met de laatste loodjes voor hen!

We gaan de cursus afsluiten. Er zijn twee data geprikt, één in Hardenberg en de andere in Nieuwleusen.

  • vrijdagmorgen 30 januari om 9.30 uur in de Bibliotheek Hardenberg (beamerruimte bovenverdieping).

  • donderdagmorgen 5 februari om 9.30 uur in de Bibliotheek te Nieuwleusen.

Op het programma voor die ochtenden staat:

Terugblik op bijzondere 23 dingen - initiatieven

  • Wat zijn toppers?

  • Wat zijn toppers voor de bibliotheek?

  • Wat zijn toppers die we in onze bibliotheek direct kunnen gaan toepassen? (als we wie, wat, waar en wanneer ook nog even invullen...)

De toekomst - Wat gaan we verder doen?

  • Werken volgens het Bibliothecaris 2.0 manifest
Update Manifest Bibliothecaris 2.0




  • Hebben we plannen op lokaal niveau?

  • Wat kunnen we verder nog verwachten vanuit GPS/DOBO op 23 dingen gebied?

Evaluatie

Wat ging goed?
  • Wat kon beter?

  • Tips en ideeen voor een vervolg-cursus. Zou je deze cursus(vorm) aan anderen aanbevelen? Zou je een cursus met andere inhoud met dezelfde manier van werken willen volgen?
  • Uitreiking certificaten

    Als je suggesties en/of opmerkingen nav de opzet van dit programma hebt, wil je ze dan in een reactie kenbaar maken? Ik heb zelf een paar dingen in gedachten die ik bij de terugblik graag zou willen laten zien, maar ik ben ook wel benieuwd naar wat anderen daar voor ideeen over hebben.

    Tot slot nog iets over de resultaten van de cursus 23 dingen tot nu:

    In Hardenberg zijn er zowel in het voor- als het najaar mensen gestart, in totaal 19. Daarvan zijn 3 mensen gestopt. Van de 16 deelnemers hebben er 12 de eindstreep gehaald (of zullen dat zeker doen voor de afsluiting).

    In Dalfsen-Nieuwleusen/Staphorst zijn 17 mensen van start gegaan, een is daarvan gestopt. Van de 16 deelnemers hebben er 7 de eindstreep (praktisch) gehaald.

    Na de afsluitingsbijeenkomsten wil ik me gaan richten - in overleg met de GPS/DOBO-organisatie - op een mogelijk vervolg van de 23 dingen (en dat zal dan waarschijnlijk gericht zijn op de geslaagden nu). Ook kunnen we intern bepaalde toepassingen verder ontwikkelen/uitwerken. Daar wil ik mijn energie dan in stoppen, dat betekent ook dat mijn inzet voor en begeleiding van de mensen die de eindstreep (nog) niet behaald hebben, op een laag pitje komt te staan (en misschien is dat wel een eufemisme).

    Geen opmerkingen: