maandag 28 juli 2008

20 Maestro... Muziek!

Muziek. Veel mensen hebben er meer mee dan ik.
Vaak wel leuk om naar te luisteren en dan heb ik een brede smaak, alleen niet zo erg diep of doordacht, denk ik.
Ge Reinders kwam al eens eerder aan bod. Ik heb zelf een blauwe maandag gitaar gespeeld en kan van een virtuoos als Harry Sacksioni genieten, maar ik kan zo geen rij jongere en aansprekende gitaristen opnoemen.
Vorige week naar de film Mama Mia geweest. Dat de muziek van Abba nou per se mijn favoriete muziek was, nee. Maar het lag toch vaak wel lekker in het gehoor, niet moeilijk of zo. En hoe ze die nummers in de film een passende plek hebben gegeven, daar kan ik wel weer van genieten.

Last.fm. Ik heb wat zitten spelen met de cursus-account. Wat nummers van Venice toegevoegd. Leuke luistermuziek. Vorig jaar naar een optreden van die groep geweest in Podium, maar dat viel tegen. Te vol, te druk, geen contact met het podium. Wel veel feestvierende bezoekers, waarvan een groot deel het wel goed vond dat er muziek was.

Wat de bibliotheek hier mee kan?
Ik las net het bericht over zoeken.bibliotheek.be van Rob. Leuk om direct naar de catalogus door te kunnen klikken.

Maar waarom gaan we niet een stap verder? We kunnen toch ook nummers direct laten downloaden door onze leden? Dat wordt weer een geweldig gedoe om rechten, maar als we een goede regeling kunnen treffen met uitgevers?
Misschien moeten we ons in eerste instantie dan echter niet richten op muziekgebied, maar op informatie. Laten we als bibliotheek 2.0 eerst maar eens interessante plek op web 2.0 veroveren voor onze leden, zodat ze bij hun zoektocht naar informatie de bibliotheek (2.0) niet links laten liggen.

Geen opmerkingen: