vrijdag 4 juli 2008

12 Blaosmuziek

Specifieke kennis toevoegen aan een algemeen bestand. Het gebeurt blijkbaar veel, de wiki's op internet bloeien.
Natuurlijk heb ik nu ook mijn opdracht gedaan, maar ik zie me dat om een aantal redenen nog niet regelmatig doen. Wat weet ik van zaken die anderen nog niet weten of juist misschien wel veel beter weten? Kortom, wat is het gat in de markt voor mij?

En wat is het podium?

Een poos geleden kennis gemaakt met Frankwatching
Ik merk dat daar de snelheid en directheid van het internet op een prachtige manier gecombineerd wordt met diepgang en identiteit. Je hebt snel een globaal idee waarvoor je dit blog in de gaten zou moeten houden en je kunt er op vertrouwen dat er kwaliteit geleverd wordt. Dat vind ik nou knap en interessant.

Misschien kunnen we in ons werk met diverse projecten wel gaan werken met wiki's. We blijven toch vrij traditioneel vergaderen, werkgroepen vormen, bijeenkomsten organiseren, telefoneren, afspraken maken. Terwijl we misschien wel meer zouden kunnen delen door onze kennis beschikbaar te stellen via web 2.0.

Afijn, daar komen we in de toekomst bij volgende dingen vast nog wel eens vaker op terug.

Nog even wat van GĂ© Reinders, omdat het zo mooi is - dat vind ik althans.







Geen opmerkingen: