dinsdag 29 juli 2008

21 Sociale catalogus

Leuk, maar...

Goede ontwikkeling, laat mensen hier maar mee aan de slag gaan. Zolang we onze eigen catalogus niet overboord zetten - het mag dan misschien een saai product zijn, maar het is wel een gedegen overzicht van het bezit van de bibliotheek. En dat heeft zijn waarde en dat houdt zijn waarde ook wel.

Zo'n overzicht aan kunnen passen aan je eigen wensen, ok. Laat mensen het zich maar eigen maken.

Ik aarzel nog wel een beetje: is dit nu echt waar mensen op zitten te wachten? Is dit web 2.0? Wil een bibliotheekgebruiker zelf ook bibliotheek spelen? Ik kan het me best voorstellen dat er mensen zijn die daar aan meedoen, maar of dit het ei van Columbus is? Ik hou nog even mijn twijfels. We zullen het zien. Medialab zal dit ongetwijfeld verder uitrollen en ik zeg er geen nee tegen. Een nuttige aanvulling op wat we al hebben, die zich dan verder in de praktijk mag bewijzen.

Geen opmerkingen: