vrijdag 18 juli 2008

19 Sociale netwerken

Een half jaar geleden kreeg ik een mailtje van een collega: meld je aan voor Bibliotheek 2.0, dat is precies iets voor jou.

Ik weet het niet. Ik zit al een poos op Hyves. Maar het enthousiasme op dit gebied is er nog niet. Ik hoef op een of andere manier niet zo nodig, dat heeft misschien wat met privacy en rust te maken, misschien met bescheidenheid (echte of valse), wie zal het zeggen?

Volgens mij is het van belang om de al eerder gebezigde termen High Tech en High Touch in de gaten te houden. Ik hoef niet zo nodig allerlei oppervlakkige(?) uitwisseling met mensen. Echte vrienden zijn per definitie schaars - lees het laatste nummer van Filosofie Magazine.

Ik beschouw de initiatieven van bedrijven om op Hyves actief te zijn met flinke gereserveerdheid. Ik geloof er niet zo in dat dit echt wat gaat opleveren. Maar zal me ook graag laten overtuigen door echte succesverhalen (maar die heb ik nog niet echt gehoord).

Geen opmerkingen: