maandag 7 juli 2008

14 Online

Een paar jaar geleden heb ik geprobeerd om via MSN de contactmogelijkheden tussen de collega's uit te breiden. Laten we gaan chatten!
We zitten vaak op verschillende locaties, het is dan misschien makkelijk om met elkaar te kunnen chatten. Niet ter vervanging van telefoon of email, maar iets er naast en er tussen in.

O, lijkt je dat echt handig...? Kan ik dat ook...?

Onder het motto: Baat het niet, het schaadt ook niet, hebben we de proef op de som genomen.

Eerste hindernis: MSN dowloaden en installeren. Dat gaf voor sommigen al bijna onoverkomenlijke problemen.
Als het dan eindelijk toch geinstalleerd is, komt dat schermpje altijd meteen hinderlijk in beeld. Dat wil ik niet, weg ermee!
Dan ziet een ander niet dat je online bent.
O, moet dat dan...?

Voor enkele mensen is dit een tot een handige uitbreiding van de communicatiemogelijkheden. Er is een collega waarmee ik redelijk vaak (zeker een keer in de week, soms veel vaker) chat. Er zijn er ook een paar waar ik zo nu en dan even via MSN van gedachten wissel.
Ik ben ook tot de conclusie gekomen dat het in kleinere vestigingen vaak wat lastiger is om dit te doen. Je kunt er minder gemakkelijk even voor gaan zitten, de pc moet ook voor andere dingen gebruikt worden, het is misschien toch makkelijker om even te bellen of te mailen.
Een voordeel is dat je kunt zien of iemand online is. Dan kun je zien dat er iemand online komt en dus aanwezig is in een andere vestiging, dat kan ook handig zijn als je wilt telefoneren!

Ik heb een dialoogvenster van Meebo op mijn weblog gezet. Als meerderen van mijn collega's dit ook eens een keer geprobeerd hebben, is het misschien wel weer tijd voor een nieuwe ronde van inventariseren: wie wil meedoen met chatten? Een communicatiemiddel met wat voor- en nadelen, maar in bepaalde gevallen reuzehandig!

Geen opmerkingen: